سالی که گذشت جزء آن دسته از سال‌هایی بود که بشر و زندگی روی کره خاکی را به شدّت به چالش کشید. چالش‌هایی که با پایان سال 2016، تمام نشدند و با همان قوت کار خود را در سال جدید نیز ادامه دادند. تغییرات آب و هوایی، آلودگی‌های زیست محیطی، شرکت‌های تجاری منفعت طلب و سیاست‌مداران حریص از این دست چالش‌ها هستند. در زیر تعدادی عکس از میان هزاران هزار عکسِ گرفته شده توسط عکاسان مختلف انتخاب شده‌اند که تنها به بخش کوچکی از اتفاقات سال پیش اشاره می‌کند و بیانگر ضرورت ادامه حرکت به سمت حل این چالش‌ها با عزم و اراده‌ای بیش از پیش می‌باشد.


فعالان صلح سبز بریتانیا به منظور اعلام اعتراض خود نسبت به آلودگی هوا، در اقدامی نمادین از ستون نلسون بالا رفته و یک ماسک مخصوص مواقع اضطراری را به آن نصب نموده‌اند.

 


صخره بزرگ مرجانی استرالیا، در حال گذراندن بدترین روزهای عمر خود است. بالا رفتن دمای آب که نتیجه گرم‌شدن کره زمین است، موجب شده 93% از این صخره تحت تاثیر قرار بگیرد و از بین برود.

 


یک آهنگ‌ساز و پیانیست معروف ایتالیایی، به نام لودویکو اناودی، یکی از ساخته‌های خود را بر روی یک سکوی شناور در اقیانوس منجمد شمالی، در مقابل یخچال‌های طبیعی والنبرگبرین در نروژ، اجرا کرد. هدف از این اجرای زیبا، اعتراض نسبت به پدیده ذوب شدن یخ‌ها بود.

 


طبق تحقیقاتی که توسط گروه فعالان صلح سبز در برزیل انجام شد، آتش‌سوزی جنگل‌های آمازون هر سال نسبت به سال قبل صدمات بیش‌تری را به این ریه های تنفسی جهانی وارد می‌کند.

 


داوطلبان صلح سبز روسیه، درحال کمک برای مهار آتش سوزی در نزدیکی روستای قزاق، روسیه می‌باشند. تیم داوطلب در راه بازگشت از این منطقه متوجه این آتش سوزی شدند.

 


عکس دو شیرماهی روی تخته یخ شناور در سوالبارد مجمع الجزایر؛ کاهش یخ دریا در شمال کره زمین که نتیجه تغییرات آب و هوایی می‌باشد، و یک تهدید بزرگ برای گونه‌های مختلف حیات وحش است که برای زندگی، رشد و شکار به محیط اطراف احتیاج دارند. 

 


کاهش شدید منابع شیلات چین که نتیجه مدیریت غلط و صیدهای غیرمسئولانه است، کشتیهای ماهیگیری چینی را مجبور به طی سفر ده هزار مایلی به سمت غرب آفریقا نموده است.

 


قبیله‌ای در کنار رودی درقلب آمازون، که برای قرن‌ها در این منطقه ساکن بوده‌اند. حال دولت برزیل قصد ساخت سد بر روی این رودخانه را دارد، و بدیهی است که این اقدام شدیداً سبک زندگی و محیط طبیعی آن‌ها را مورد تهدید قرار خواهد داد.

 

 

مترجم: رویا باقری

منبع: Green Peace